Träning och kurser

Ta chansen!

På Gnarps ridklubb vill ge våra ridande elever, privatryttare och medlemmar de bästa möjligheterna att hitta något som passar ens individuella målsättningar. Kanske har du höga ambitioner och vill ut och tävla eller helt enkelt prova något nytt. Ta chansen att delta i kurser och träna för någon av de tränare som klubben har förmånen att erbjuda!

Dressyr för Maria "Ia" Eriksson

En fredag i månaden kommer Ia till oss i Gnarp och håller privatträningar i dressyr.

Vill du ha en säkrad plats i Ia-träningen och träna regelbundet får du boka in dig terminsvis inför vår- och höstterminen. Annars går det jättebra att hoppa in när någon behöver en reserv till sin bokade träning. Det är öppet för alla att anmäla sitt intresse att delta, om flera vill ha en ledig plats går medlemmar och aktiva ryttare i klubben före personer från andra klubbar.

Möjlighet att hyra skolhäst för träningen finns, kontakta ridlärare Alice eller styrelseledamot Ida.

Mer information om Ia-träningen och priser ges av Nina Bolander som arrangerar träningarna. Du kan också gå med i facebook-gruppen "Ia träningar i Gnarp" för datum, tider m.m

Tömkörning för Eva Hammarlund

Kurs i tömkörning om 5 tillfällen under höstterminen 2024.

Eva Hammarlund, utbildad hippolog och erfaren instruktör inom både körning, tömkörning och ridning, kommer till klubben en lördag i månaden för att dela med sig av sina kunskaper i tömkörning. Du kommer att få träna på att själv tömköra din häst men även låta Eva jobba med din häst på töm om så önskas.

Du bokar in dig på alla fem tillfällen och löser ersättare själv vid förhinder alternativt betalar ändå. Möjlighet att hyra skolhäst för att delta finns, kontakta ridlärare Alice eller styrelseledamot Ida.

Anmälan är bindande och görs till Toli Olsson på nummer 0738481141

Enskild träning 45 min - 2000 kr/fem tillfällen

Grupp om två 60 min - 1500 kr/fem tillfällen

Träningsdatum är följande: 24 augusti, 21 september, 19 oktober, 16 november och 14 december.